Nenačítá se Vám mapa? Zkuste si zapnout JavaScript.

Zobrazit stránku muzea

Co s východním nádražím?

Oblastní muzeum v Děčíně (Oblastní muzeum v Děčíně, příspěvková organizace Ústeckého kraje)

Výstava „Co s východním nádražím ?“ má napomoci najít nový osud cenného železničního areálu předaného do provozu v říjnu 1874.

Oblastní muzeum v Děčíně otevírá 13. prosince t.r. výstavu „Co s východním nádražím ?“, která by měla pomoci najít nový osud cenného železničního areálu předaného do provozu  v říjnu 1874.
 
Výstava má za cíl ukázat na starých fotografiích, obrazech, grafikách a plánech historii děčínského železničního uzlu, který vznikl v roce 1851 dokončením dráhy Praha-Děčín-Drážďany, prvního rakouského mezinárodního železničního spojení. 

Na Rakouskou a Saskou dráhu se v následujících letech připojila Česká severní dráha (1867),  Duchcovsko-podmokelská dráha (1871) a Rakouská severozápadní dráha (1874), která byla nejvýznamnějším investorem  v regionu, neboť v Děčíně vystavěla kromě mimořádně cenného historického nádraží i tři tunely a železniční most s významným Labským překladištěm. Výstavou je snaha dokumentovat impozantní nádražní budovu, které je srovnatelná se zbořenými stavbami nádraží v Praze-Těšnově a ve Vídni.
 
Dobové fotografie doplňují tři velké obrazy malíře A. Linsera, dokumentující vývoj města související se stavbou Severozápadní dráhy, která město Děčín celkem dramaticky ovlivnila.
 

Krátkou historickou exkurzi doplňují architektonické návrhy ze stavební fakulty ČVUT z ateliéru Ing. arch. Hájka, které navrhují nové využití starého nádražního objektu s modely nádraží. Cílem výstavy je otevřít možnosti záchrany areálu, který patří mezi nejcennější dopravní stavby v Čechách.


Vyhledat muzeum


Dejte muzeu od 1 do 5 bodů. Čím více bodů, tím větší spokojenost.